להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



ביטוח רכב


ביטוח מקיף לרכב

ביטוח מקיף מפצה אותך על נזקים שנגרמו לרכב שלך או לרכב של מישהו אחר. אם
הרכב שלך ניזוק, או אם פגעת ברכב של מישהו אחר, תפוצה אם יש לך ביטוח רכב מקיף.
הביטוח נקרא "מקיף" כי הוא מקיף מגוון גדול של סיכונים שאתה מבוטח מפניהם, כמו
גניבה, תאונה, שריפה, ועוד כפי שמפורט בפוליסה.

חישוב הפיצוי:
 

 במקרה של אבדן גמור או אבדן גמור להלכה:

.1. תגמולי הביטוח המגיעים למבוטח בגין אובדן גמור של כלי הרכב יחושבו לפי ערך השוק של כלי הרכב ביום מקרה הביטוח ולא יעלו על סכום הביטוח הרשום בדף הרשימה.

2.     ערך השוק של כלי הרכב ייקבע לפי מחירון הרכב "לוי יצחק" התקף ביום מקרה הביטוח כולל הפחתות ותוספות המפורטות במחירון זה ("המחירון"). לא מופיע כלי הרכב במחירון – יקבע המבטח את ערך השוק של כלי הרכב בהתאם לקביעתו של  השמאי.

3.    מובהר כי גובה דמי הביטוח נקבע בהתבסס על סכום הביטוח הרשום בדף הרשימה ובהתאם לסוג כלי הרכב ושנת הייצור שלו בלבד, והוא אינו מושפע ממשתנים מיוחדים של כלי הרכב. 


תוספות לביטוח מקיף

הגנה משפטית: אם, חלילה, תהיה מעורב בתאונה ויופעלו נגדך הליכים משפטיים פליליים
בקשר לתאונה, נעמיד לרשותך עורך דין, או נשלם עבורך את שכר הטרחה
לעורך-דין שתבחר אתה.

ביטול דמי כינון: חברת הביטוח לא תחייב את המבוטח בגין תשלום נוסף עבור ההשבה
לקדמות של הנזק.

חדש תמורת ישן: אם הרכב המבוטח חדש (כלומר, רכב משנת הייצור הנוכחית או משנת
ייצור קודמת), ונגרם לו נזק של אובדן גמור, תקבל מחיר של רכב חדש מאותו יצרן ודגם.

רעידות אדמה: החוזה הבסיסי לביטוח המקיף אינו כולל ביטוח במקרה של רעידות אדמה,
לכן יש לרכוש אותו בנפרד, אם אתם מחשיבים מקרה זה כרלוונטי לכם ולרכב שלכם.

שביתות ומהומות: כיסוי נזק הנגרם כתוצאה משביתות או מהומות גם אינו נכלל בחוזה
הביטוח הבסיסי, לכן גם אותו יש להוסיף בנפרד.

ביטוח אביזרים נוספים: נזק הנגרם לפריטים שנוספו לרכב בבחירתו האישית של הנהג
(כגון מערכות קול, טלוויזיות וכו') לא מכוסה בחוזה הבסיסי של הביטוח המקיף, לכן יש
לשאול לגבי הרחבה זו באם התקנתם פריט נוסף כלשהו ברכבכם שאינו נדרש על-פי החוק.

תוספות אינטגרליות ברכב: אלו תוספות לפאר, נוחיות, ובטיחות שמגיעות עם הרכב.
לא ניתן להזמין את הרכב בלעדיהן. רשימת התוספות כלולה במחירון הרכב. כל התוספות
הללו מבוטחות ללא תוספת מחיר בפוליסת הביטוח המקיף.

תוספות אופציונאליות ברכב: אלו תוספות שבעל הרכב הזמין בעת הקניה מהיבואן
אשר אינן כלולות במחיר הבסיסי של הרכב. תוספות אלו צריך לבטח בתוספת תשלום
בפוליסה. חייבים להציג חשבונית רכישה.

דוגמא לתוספות אופציונאליות: גג נפתח, מושבים נעים חשמלית, צבע מטלי, ריפודי עור,
מזגן אלקטרוני, וילון חשמלי, חישוקי מגנזיום, בקרת משיכה, פנסי קסנון, מפתח חכם,
הגה עץ, בקרת אקלים אלקטרונית, טלפון GPS, שלוחה אחורית לטלפון.

ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג' מכסה את הנזקים שגרמת לרכב או לרכוש של מישהו אחר. פגעת ברכב
של השכן? לא נעים, אבל אם יש לך ביטוח צד ג' זה גם לא כל-כך נורא: חברת הביטוח
תפצה את הניזוק על הנזק שגרמת לו. ביטוח צד ג' כלול בביטוח מקיף לרכב, כך שאם
רכשת ביטוח מקיף אתה מכוסה גם על נזקים אלה.

השתתפות עצמית בביטוח צד ג'

השתתפות עצמית היא סכום קבוע מראש בו אתה מחויב אם גרמת נזק לצד ג'.
אולם יש באפשרותך לבטל את ההשתתפות העצמית תמורת תוספת תשלום, כך שאנחנו
נכסה את כל הנזק מעל ההשתתפות העצמית שנקבעה ואתה לא תחויב בכלום.
באם גובה הנזק מתחת להשתתפות העצמית לא מגישים תביעה כנגד חברת הביטוח.

ביטוח חובה לרכב

ביטוח חובה לרכב הוא הביטוח שמבטח אותך על כל הנזקים הגופניים שעלולים להיגרם
לך, לנוסעים שאיתך ברכב או להולכי רגל שנפגעו מהרכב שלך. ביטוח זה מחויב על פי
חוק
ולכן קוראים לו ביטוח "חובה". על פי החוק אסור להשתמש ברכב שאין לו תעודה
המאשרת קיום ביטוח חובה בתוקף (כולל חותמות הבנק המעידות על תשלום הביטוח).


הצהרת העדר תביעות משנים קודמות

במקרה של סטייה מהפרטים שהוצהרו בעת עריכת פוליסת ביטוח רכב חברת הביטוח
לא תעניק למבוטח פיצוי בגין נזקי הביטוח אשר מגיעים לו לכאורה בהתאם לפוליסה
מאחר והמבוטח מסר פרטים אשר אינם נכונים. פרמיה לפוליסת ביטוח רכב עבור מבוטח
בעל היסטוריה של תביעות ביטוח קודמות יקרה ביחס למבוטח זהה ללא תביעות קודמות.

שמענו על מקרים בהם מבוטחים הצהירו שלא ביצעו תאונה למרות שבפועל ביצעו תאונה.
בעריכת ביטוח רכב יש להציג מסמך העדר תביעות ולכן הצהרה כוזבת בדבר תאונה
אינה יכולה להתרחש.

זכויות המבוטח על-פי חוזר שמאים – המפקח על הביטוח

הלקוח זכאי לבחור את השמאי שיבדוק את הרכב. הלקוח צריך לבחור באחת
מהאופציות הבאות:

מסלול שמאי חוץ

  • הלקוח בוחר שמאי מרשימה של חברת הביטוח.
  • חברת הביטוח משלמת את שכר השמאי.
  • הלקוח זכאי לקבל את הערכת השמאי לפני ביצוע התיקון.
  • המבוטח רשאי לערער על שומת השמאי ולבקש תיקון של הדוח.

מסלול שמאי אחר

  • הלקוח בוחר שמאי כרצונו.
  • חברת הביטוח רשאית לשלוח שמאי אחר מטעמה שיבדוק את הרכב.
  • הלקוח משלם עבור הדוח ורשאי לבקש החזר התשלום מחברת הביטוח.
  • הלקוח אינו יכול לערער על השומה של השמאי.

שמאי מכריע

  • במקרה של בחירת מסלול שמאי חוץ בלבד הלקוח רשאי לבחור שמאי
    מכריע שאינו שמאי של המבוטח או של חברת הביטוח.
  • רשימת שמאים מכריעים מופיעה באיגוד השמאים.
  • הזכות לפנות לשמאי מכריע נתונה ללקוח וגם לחברת הביטוח.
  • עלות השמאי המכריע נקבעת מראש והוא קובע מי ישלם את שכרו - המבוטח
    או חברת הביטוח או חלוקה בין שניהם.
  • כל הערעורים צריכים להסתיים לפני ביצוע התיקון ברכב.


דיווח על תאונה

כדי להבטיח טיפול מלא וקבלת מלוא הפיצויים להם אתם זכאים מחברת הביטוח, ודאו
כי אתם מקיימים את הפעולות הבאות:

  • התקשרו לדווח על התאונה. כמה שיותר קרוב למועד התאונה – יותר טוב.
    כך יש סיכוי שתזכרו יותר פרטים.
  • חברת הביטוח תפנה אתכם למוסך כדי לקבל הערכת נזק של הרכב. זכותכם
    לבחור בכל מוסך ולאו דווקא במוסך אליו הופניתם על-ידי חברת הביטוח.
  • מוסך הסדר מבטיח לכם השתתפות עצמית נמוכה יותר ושירות טוב יותר
    (כגון מתן רכב חלופי) בעקבות ההסדרים שיש לו עם חברת הביטוח.


 

 

 
לייבסיטי - בניית אתרים